پلیس دوبی “نیسان پاترول” با سوخت جت را توقیف کرد!

 این دستگیری و توقیف پس از منتشر شدن گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی که خودرویی را در حال مسابقات رانندگی با سرعت بسیار بالا ثبت کرده بود و برخی گزارش‌ها نشان می‌داد که ماشین به سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت رسیده بود صورت گرفت که با این سرعت از دست پلیس هم فرار کرده بود .
در ضمن پلیس راهنمایی و رانندگی تماس‌هایی را نیز دریافت داشت که ساکنان منطقه آل مظهر دبی گله و شکایت از صداهای بلند و مسابقه در خیابان داشتند و هر بار پس از مراجعه پلیس خبری از خودرو نبود اما بعدها معلوم شد که ماشین نیسان برای جلوگیری از شناسایی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های خود در خیابان کرده است.

از جمله ویژگی‌های این خودرو میتوان به داشتن یک سیستم رایانه‌ای اتوماتیک برای سوئیچ بین سوخت عادی و مخزن سوخت جت به همراه یک سیلندر اضافه و برخی ملزومات دیگر اشاره کرد و این تغییرات در همان گاراژ محلی با هزینه ای در حدود ۲۱۰ هزار درهم انجام شده است.
گفتنی است که راننده تحت پیگیرد قانونی برای رانندگی خطرناک و فرار از دست پلیس قرار گرفته است که البته به جرایم او باید به اصلاح غیر قانونی یک ماشین نیز اشاره کرد .
patrol 2
البته ما هنوز در مورد استفاده از سوخت جت متقاعد نشده‌ایم که باید به احتمال فراوان اکسید نیتروژن باشد و البته ما هم متقاعد شده ایم که سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت برای یک خودر نیسان پاترول نیز امکان پذیر است و البته در دوبی و در دیار شیوخ پولدار باید انتظار هر چیزی را داشته باشید.

patrol 3 


 گلف نیوز/ پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی

منبع :سایت carnp

استرس بار


چرخ های جلوی خودرو علاوه بر اتصالات عرضی که دارند در راستای قائم نیز دارای اتصال به اتاقک کمک ها هستند.زمانی که خودرو در خط مستقیم حرکت می کند ضربات وارده به مجموعه تعلیق هر یک از چرخ ها اسیب زیادی به اتاقک کمک ها نمی رساند اما وارد امدن ضربات در زمان چرخش ها و در شرایطی که دو چرخ جلوی خودرو در حال طی نمودن مسافتی متفاوت است (چرخ داخل پیچ دایره ای با شعاع مشخص و چرخ خارج از پیچ دایره ای با شعاع مشخص به علاوه فاصله عرضی دو چرخ را طی می نماید) می تواند به مرور زمان موجب تغییر زاویه اتاقک های کمک ها شود البته حتی بدون وارد شدن ضربات و در اثر نیروهای فشاری و کششی وارده در زمان چرخش ها نیز این اتفاق رخ می دهد.اگر چه این تغییر زاویه تا حد زیادی نامحسوس است اما برروی کارایی و فرمان گیری خودرو تاثیر می گذارد و ایجاد حالتی ازگیج بودن و عدم دریافت مناسب از چرخ های جلو از طریق فرمان از نتایج ان است که هر کدام از ما ممکن است انها را تجربه کرده باشیم.


 "استرس بار"(Stress Bar) در واقع یک میله عرضی از ناحیه بالای اتاقک کمک ها بوده که می تواند بخش قابل توجهی از این مشکل را حل نماید و دلیل ان نیز واضح است.

به دلیل ایجاد یک اتصال صلب و ثابت امکان تغییر زاویه ناممکن می شود ضمن انکه در صورت بروز ضربات نسبتا شدید به یک چرخ استرس بار می تواند بخشی از نیرو را جذب نموده و بخشی را نیز در مجموعه پخش نماید تا از صدمات وارده کاسته شود و این مسئله در مورد خودروهایی که اقدام به کاهش ارتفاع کرده اند و در انها رینگ و لاستیک بزرگتر و احیانا لاستیک های دیوار کوتاه استفاده شده مشهودتر خواهد بود.

از دیگر مزایای استرس بار تعادل بهتر برای خودرو است در مقابل شاید این سئوال پیش بیاید که چرا به طور استاندارد این قطعه در تمامی خودروها نصب نمی شود؟در پاسخ ان بایستی گفت که بسیاری از خودروهایی که به نوعی فاقد استرس بار هستند خودروهایی معمولی اند  که ممکن است کمتر تحت فشار قرار بگیرند.در مجموع وجود استرس بار می تواند به روی توان فرمان گیری و نیز عدم دچار شدن خودرو به گیج فرمانی تاثیر مثبتی داشته باشد.

با نصب استرس بار طول عمر سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو تضمین و خودرو در پیچ ها و سرعت های بالا پایدارتر می گردد.