خودروهای ناسکار

مسابقات اتومبیلرانی در انواع و اقسام برگزار می‌شوند. یکی از پرطرفدارترین این رشته‌ها مسابقات ناسکار است. در مسابقات ناسکار خودروهایی که در سری تولید قرار دارند استفاده می‌شوند. این خودروها برای آنکه بتوانند با سرعتی در حدود 320 کیلومتر در ساعت برای مدت زمان طولانی حرکت کنند تیونینگ می‌شوند. این تیونینگ موجب می‌شود تا از دل آنها خودرویی بیرون بیاید که تنها از نظر نام و اندکی ظاهر به خودرو اصلی شباهت دارد.

موتو ر
اتحادیه ناسکار قوانین جدید این مسابقات را برای سال 2011 ابلاغ کرده است. تیم‌های ناسکار هفته گذشته در پیست ایندیاناپولیس خودروهای فصل آینده را آزمایش کردند. موتور یک خودرو مسابقه‌ای ناسکار قلب آن است. همه چیز وقتی خوب پیش می‌رود که موتور خوب کار می‌کند. در مسابقات ناسکار موتورها نباید بیشتر از 8 سیلندر داشته   باشند.
موتورهای V8 به نماد خودروهای آمریکایی تبدیل شده‌اند و ناسکار نمی‌خواهد در این مورد سنت‌شکنی کند. موتورهای ناسکار در فصل آینده نباید حجم بیشتری از 5600 سی‌سی داشته باشند. قدرت موتور خودرو ناسکار بسیار شگفت‌انگیز است. این موتور می‌تواند 750 اسب‌بخار قدرت تولید کند. این موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانیم خودروهای هم خانواده ناسکار در مدل شهری بین 200 تا 250 اسب‌بخار قدرت دارند.اما رکورد قدرت موتور ناسکار فعلاً در اختیار یک تیم از ایالت فلوریدا است. آنها توانستند در سال 2008 میلادی قدرت موتور ناسکار را به 846 اسب‌بخار برسانند. البته آنها نمی‌توانند با این قدرت در مسابقه شرکت کنند چرا که قوانین محدوده 750 اسب‌بخار را مجاز اعلام کرده است.
سرعت
در ناسکار سرعت حرف اول و آخر را می‌زند. تنها کسی می‌تواند در ناسکار به پیروزی برسد که بتواند برای مدت زمانی در حدود 4 ساعت سریع حرکت کند. سرعت 300 کیلومتر در ساعت سرعتی معمول در مسابقات ناسکار است. اما بالاترین سرعتی که تاکنون در یک مسابقه ناسکار به ثبت رسیده به جف گوردن تعلق دارد. سایت رسمی این مسابقات این رکورد را در سال 2006 ثبت کرده و عدد آن 368 کیلومتر در ساعت است.
در آن زمان خودرو گوردن بسیار خوب تیونینگ شده بود و جریان باد موافق نیز توانست کمک زیادی به این راننده بکند. گوردن این رکورد را در شرایطی به دست آورد که توانسته بود فاصله زیادی با رانندگان ایجاد کند و به همین دلیل خطری او را تهدید نمی‌کرد. در برخی منابع غیر‌رسمی رکورد سرعت در ناسکار به نام پاول تریسی و آن هم به میزان 413 کیلومتر در ساعت ثبت شده که کاملاً مشخص است چنین رقمی برای یک خودرو ناسکار نمی‌تواند درست باشد.
ادامه مطلب ...